החזון שלנו

 החזון שלנו

את הגדרת החזון היהודי ישראלי מגדירה התורה במספר מקומות אשר אחד המפורסמים שבהם הוא דברי מיכה הנביא (פרק ו' פסוק ח'):

"הִגִּיד לְךָ אָדָם מַה טּוֹב וּמָה יְהוָה דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם אֱלֹהֶיךָ"

כל פסוק בכלל ואת זה בפרט יש לקרוא בהקשרו הרחב. דברי הנביא הללו מעבר להצבת החזון מהווים תשובה לחיפוש האדם למעשה הראוי והרצוי לפני ה' "במה אקדם ה' אכף לאלוהי מרום (פסוק ו')?"

רק כאשר האדם מציב שאלה כיצד הדרך הנכונה לעבודת ה' רק על רקע המצב הנפשי של חיפוש דרך יכולה לבוא התשובה של ה' המביאה לגדלות רוחנית.

מטרת החינוך בראש ובראשונה איננה לתת את הכיוון הנכון ואת התשובות הברורות אלא להביא את האדם, חניך, תלמיד, לשאלות מהותיות ולעוררו לבחינת דרכו וכיוון חייו.

כיצד הדרך להביא את האדם לשאול את השאלות המהותיות? על ידי חשיפה גדולה ורחבה של תחומי עיסוק רבים ותחומי דעת רחבים ככל שניתן. ומתוך מתן אפשרות אמיתית של בחירה אישית מחד ודרישה ללקיחת אחריות מאידך.

זה מהות החינוך באחי"ה. פריסת תחומי עניין ודעת רחבים ככל שניתן בהם יוכל החניך והתלמיד להתנסות להתגרות ולהתחיל לשאול שאלות ולחפש כיוון אישי לחייו הבוגרים.

במישור החווייתי אנו מעבירים את תלמידנו חניכנו חוויות מכוננות:

בתוכנית הימית – בה אנו נפגשים כל שבוע עם המים החיים. (הוי כל צמא לכו למים ואין מים אלא תורה), עם הים הגדול המזמן לנו חוויות אישיות של התגברות אישית על אתגרים, של נחשוניות של ראיית הזולת של יכולת לכוף כוחות גדולים מאיתנו לשימושנו.

בתוכנית הטיס –  בה אנו פוגשים את סימולטור הטיסה המביא אותנו ללמידה מההתנסות להבנה, בתרגול ערכים כמו משמעת עצמית, דיבור ראוי, תחקור לאחר משימה ובעיקר עיסוק בגבהי מרומים.

בתוכנית הסיירות (העתידית) – בתוכנית הטיולים הענפה (שני טיולים שנתיים לכל כיתה ומגוון רחב של טיולים יומיים נוספים לאורך השנה) אנו מכירים את ארץ ישראל ועצמנו דרך הרגליים וזאת מתוך מגמה לשאוף אבק דרכים כדי לנשום אויר פסגות.

במישור הלימודי אנו מספקים רמת לימודים מותאמת לכל תלמיד בהבאתו להצטיינות אישית:

תוכנית מופת – תוכנית המצויינות המותאמת לא רק למי שיכול אלא גם למי שרוצה. כל מי שאומר רוצה אני – רוצה אני להשקיע רוצה אני להצליח - מתקבל לדרך המובילה אל בגרות איכותית ברמת חמש יחידות מטמטיקה אנגלית ופיסיקה.

תוכנית אישית לכל תלמיד – תיכון אחיה תיכון בוטיק אשר עתיד להתרחב עד שתי כיתות במחזור דבר שהמאפשר לראות כל תלמיד על צרכיו האישיים ולתפור לו תוכנית אישית להצלחה מירבית. כך אנו מקיימים מגמות אישיות גם לתלמיד אחד.

תוכנית הבחירה האישית (העתידית) – בה כל תלמיד יוכל לבחור את תחום הדעת בו הוא רוצה להשקיע ואת הדרך בה הוא רוצה ללמוד.

במישור הערכי אנו תיכון דתי לכתחילה המעודד בחירה ולקיחת אחריות.

תורת ישראל - משמעות היותינו תיכון דתי לכתחילה היא במרחב פתוח להתקדמות תורנית. האוירה אשר הצוות מנכיח היא אןוירה תורנית אך זה בכפוף לרצון התלמיד ולבחירתו. בתיכון אחיה שיח תורני ערכי פתוח על שלל הנושאים הבוערים בחברה הדתית ובחברה הישראלית הפותח את התלמיד לשאול שאלות כדי להכין עצמו לחיים של משמעות כדברינו בפתיחה.

עם ישראלאנו מפנים פנינו לקהילה בשותפות אמיצה עם שלל גווניה, מנכיחים אירועים נשכחים מסייעים בהפעלת בתי כנסת ותורמים ככל אשר לאל ידינו. גולת הכותרת של החיבור לעם ישראל היא תוכנית של"ף המופעלת בתיכון.

כחלק מהחינוך לאחריות בתיכון פועלות מספר וועדות תלמידים בהם תלמידים לוקחים אחריות על חייהם בתיכון ומנהלים אותם באופן עצמאי בוחרים באופן חופשי ולוקחים אחריות מלאה (מועצת תלמידים, וועדת חסד, וועדת נראות, וועדת תקשוב, וועדת פנאי ועוד).

ארץ ישראל החיבור לארץ ישראל נעשה דרך הרגליים הקונה לתלמידנו אהבת הארץ.

שיא התהליך הערכי השש שנתי מצוי בתוכנית המכינה לחיים בה תלמידי י"ב יום שלם בשבוע במשך השנה בלימודים הדומים למכינה קדם צבאית. ביום זה הם נפגשים עם לימוד מתוך בחירה, עיסוק בתחומים החשובים ליציאה לחיים בוגרים ועצמאיים במפגש עם דמויות מופת ועוד, כל זאת על מנת לטעום את טעם הלימוד הבחירי לקראת יציאה למסגרות המשך.

זהו חזוננו על קצה המזלג ובהרחבה באתר  עצמו על כל תוכנית ותוכנית.

בברכת דרך צלחה!